Festivalski turizam na primjeru Festivala Ultra Europe

Festivalski turizam

Turistička destinacija opstaje na tržišnu jedino ako se prilagođava modernim turističkim trendovima i potrebama potencijalnih posjetitelja. Privlačiti može na dvije razine – cijenom ili kvalitetom. Organizirani događaji spadaju u selektivni turizam i privlače brojne posjetitelje, ali popratni sadržaji moraju biti nazočni i dobro koordinirani kako bi destinacija privlačila kvalitetom. Po obliku događaja, festivali spadaju u kategoriju kulturnih proslava, a srodni su im koncerti, komemoracije, dodjele nagrada, karnevali i vjerski događaji. Festivalski turizam je, naravno, nadogradnja, jer ne bi mogao opstati bez ostalih čimbenika koji uvjetuju turističku ponudu (prometna povezanost, priroda, klima, dovoljna količina smještajnih kapaciteta…) Skraćeno rečeno, moraju biti ponuđena tri kvalitetna doživljaja – lokacije, glazbe i sadržaja.

Glazbeni festivali u Hrvatskoj

U Hrvatskoj je festivalski turizam dosta zastupljen, a najviše prihoda ostvaruju glazbeni festivali. Oni osim što obogaćuju turističku ponudu, produljuju sezonu. Hrvatske festivale posjećuje uglavnom mlađa populacija, ona do 38 godina, a većina od njih 200 tisuća ih je iz Velike Britanije. Primjetna je sve veća potražnja za kvalitetnijim tipom smještaja, u hotelima i apartmanima, a težnja smještaju u kampovima opada.

Festival Ultra Europe

Ultra Music Festival od 2013. godine održava se u Splitu kao trodnevni festival elektroničke glazbe na otvorenom s mnoštvom poznatih DJ-a i izvođača iz cijelog svijeta i posjetiteljima iz čak 140 država. David Guetta, The Chainsmokers, Armin Van Buuren, Hardwell i Marshmello samo su neka od zvučnih imena s ovogodišnje Ultre. Festival svoje ime duguje albumu “Ultra” glazbenog sastava Depeche Mode.

Kao što smo prije rekli, kako bi glazbeni festival bio uspješan, mora zadovoljiti tri uvjeta kvalitete, pa osim dobre glazbe tu su još i lijepa lokacija i dobra izvanfestivalska turistička ponuda. Organizatori u medijima ističu susretljivost lokalnoga stanovništva koje se angažiralo da se posjetitelji osjećaju dobrodošlima. I na ovom festivalu statistika pokazuje da je najviše britanskih posjetitelja, a osim toga nam govori da gosti u prosjeku noće pet i pol dana i da dnevno troše 125 eura po osobi.